Abteilung Sportwissenschaft
 
 
Uni von A-Z
Universität Bielefeld > Sportwissenschaft > Redirect Arbeitsbereiche > AB V
  

Publikationen des Arbeitsbereichs V

 

Herausgeberschaften

Deutscher, C.; Hovemann, G; Pawlowski, T.; Thieme, L. (2016): Handbuch Sportökonomik; Hofmann-Verlag: Schorndorf.

Publikationen in referierten Fachzeitschriften

Deutscher, C.; Frick, B.; Ötting, M. (2018): Betting market inefficiencies are short-lived in German professional football. Applied Economics 50(30): 3240-3246.

Schneemann, S.; Deutscher, C. (2017): Intermediate Information, Loss Aversion and Effort: Empirical Evidence. Economic Inquiry 55(4): 1759-1770.

Deutscher, C.; Schneemann, S. (2017) The Impact of Intermediate Information on Sabotage in Tournaments with Heterogeneous Contestants. Managerial and Decision Economics 38(2): 222-237.

Deutscher, C.; Gürtler, O.; Prinz, J., Weimar, D. (2016): The Payoff to Consistency in Performance. Economic Inquiry 55(2): 1091-1103.

Muehlheusser, G., Schneemann, S., Sliwka, D. and N. Wallmeier (forthcoming), The Contribution of Managers to Organizational Success: Evidence from German Soccer. Journal of Sports Economics.

Deutscher, C.; Büschemann, A. (2016) Does consistency pay off financially? Evidence from the Bundesliga. Journal of Sports Economics 17(1): 27-43.

Muehlheusser, G., Schneemann, S., & Sliwka, D. (2016). The Impact of Managerial Change on Performance: The Role of Team Heterogeneity. Economic Inquiry 54(2): 1128-1149.

Berri, D.; Deutscher, C. Galetti, A. (2015): Born in the USA: National Origin Effects on Time Allocation in US and Spanish Professional Basketball. National Institute Economic Review 232(1): R41-R50.

Eggert, A.; Thiesbrummel, C.; Deutscher, C. (2015): Can service innovations substitute or complement product innovations? The case of German industrial firms. Industrial Marketing Management 45: 173-183.

Deutscher, C. (2015): No Referee Bias in the NBA - New Evidence with Leagues' Assessment Information. Journal of Sports Analytics 1(2): 91-96

Eggert, A.; Thiesbrummel, C.; Deutscher, C. (2014): Differential effects of product and Service innovations on the financial performance of industrial firms. Journal of Business Market Management 7(3): 380-405.

Deutscher, C.; Frick, B.; Gürtler, O.; Prinz, J. (2013): Sabotage in Tournaments with Heterogeneous Contestants: Empirical Evidence from the Soccer Pitch. Scandinavian Journal of Economics 115(4): 1138-1157.

Wicker, P.; Prinz, J.; Weimar, D.; Deutscher, C.; Upmann, T. (2013): No Pain, No Gain: Effort and Productivity in Professional Soccer. International Journal of Sport Finance 8: 124-139.

Deutscher, C.; Frick, B.; Prinz, J. (2013): Performance under Pressure: Estimating the Returns to Mental Strength in Professional Basketball. European Sport Management Quarterly 13(2): 216-231.

Prinz, J.; Weimar, D.; Deutscher, C. (2012): Popularity kills the Talentstar? Einflussfaktoren auf Superstargehälter in der NBA. Zeitschrift für Betriebswirtschaft (ZfB) 82: 789-806.

Büschemann, A.; Deutscher, C. (2011): Did the 2005 Collective Bargaining Agreement Really Improve Team Efficiency in the NHL? International Journal of Sport Finance 6: 204-221.

Deutscher, C. (2011): Productivity and New Audiences: Empirical Evidence from Professional Basketball. Journal of Sports Economics 12(3): 391-403.

Deutscher, C. (2009): The Payoff to Leadership in Teams. Journal of Sports Economics 10(4); 429-438.

Pfaff, S. (2003): Die erlebnisorientierten Sportbesuchervermarktung - eine Delphiuntersuchung, Leistungssport 2/2003, Frankfurt.

Pfaff, S. (2003): Erlebniswelt "Fußballstadion". SPONSORS Nr. 1/2003.

Pfaff, S. (2003): Der Besucher - das unbekannte Wesen? SPONSORS Nr. 2/2003.

Pfaff, S. (2003): Anbieter als Freizeitdienstleister - das Management von Besuchererlebnissen. SPONSORS Nr. 3/2003.

Pfaff, S. (2003): Die Eventisierung des Spitzensports. Zeitschrift des ADHs, 2/2003.

Monographien

Deutscher, C. (2010): The Impact of Leadership Skills, Social Pressure and Sabotage Behavior on Individual Income and the Performance of Teams (Dissertation); Paderborn: Online-Publikation.

Pfaff, S. (2005), Erlebnisorientierung in der Fußballbundesliga, 2. Aufl., Göttingen.

Pfaff, S. (2003): Erlebnismarketing für die Besucher von Sportveranstaltungen - Erlebnisstrategien und -instrumente am Beispiel Fußballbundesliga; Business Village Verlag, Göttingen.

Pfaff, S. (2000): Erlebniswelt Arena - Zur Vermarktung moderner Sportveranstaltungsstätten, Hamburg.

Referierte Buchbeiträge

Deutscher, C.; Schneemann, S. (2016): The Effect of 'Stars' on Attendance - NHL-Players in the German and Czech Hockey League, in: Frick, B (Hg.): Breaking the Ice: The Economics of Hockey, 151-175.

Battré, C.; Coates, D. ; Deutscher, C. (2012): Does Violence in Professional Hockey Pay?: Cross Country Evidence from Three Leagues, in: Jewell,T. (eds): Violence and Agression in Sporting Contests: Sports Economics, Management, and Policy, Oxford University Press 2012, Volume 4, Part 2, 47-63.

Simmons, R.; Deutscher, C. (2011): The Economics of the World Cup, in: Kahane, L.; Shmanske, S. (Hg.): The Oxford Handbook of Sports Economics. Oxford University Press, 449-469.

Pfaff, S. (2003): Erlebniswelt Fußball-Arena, in: Krüger/ Dreyer (Hg.): Sportmanagement - eine themenbezogene Einführung. Oldenbourg-Verlag. München.

Pfaff, S. (2002); Freizeitdienstleistung Sport. Neue Wege in der Vermarktung von Sportgroßveranstaltungen, in: Freyer, W. et al (Hg.): Tourismus - Wirtschaft - Sport-Events, Dresden.

Beiträge in referierten Konferenzbänden

Ötting, M.; Deutscher, C.; Langrock, R. (2017): Detecting Match-Fixing in the Italian Serie B Using Flexible Regression, Proceedings of the 32nd International Workshop on Statistical Modelling, Volume II.

Eggert, A.; Thiesbrummel, C.; Deutscher, C. (2013): Exploring differential effects of product and service innovations on industrial firms' performance, in: 2013 AMA Winter Marketing Educators' Conference Proceedings, Las Vegas.

Deutscher, C.; Prinz, J.; Weimar, D. (2011): Einkommensdeterminanten von Spitzensportlern - Eine Superstar-Ökonomische Untersuchung unter direkter Berücksichtigung von Netzwerkeffekten, in: Arbeitskreis Sportökonomie e.V. (Hrsg.): Ökonomie der Sportspiele - Symposiumsband der Jahrestagung 2011, Hofmann, 2012, 113-132.

Neue Manuskripte

Büschemann, A.; Deutscher, C. (2016): The Trade-Off between Scoring and Competitive Balance in Basketball. Dimant, E.; Deutscher, C. (2016): Economics of Corruption in Sports - The Special Case of Doping. Edmond J. Safra Working Papers; Harvard University. Decker, R.; Deutscher, C.; Weimar, D. (2016): Beziehung zwischen impulsivem Kaufverhalten und der Art von Gütern.

Deutscher, C.; Weimar, D. (2016): Talent vs. Popularity. What shapes Salaries in Professional Basketball?

Deutscher, C; Frick, B. (2016): Entlohnung von Führungsqualitäten im professionellen Teamsport - eine empirische Untersuchung anhand der 1. Fußballbundesliga.