Abteilung Sportwissenschaft
 
 
Uni von A-Z
Universität Bielefeld > Sportwissenschaft > Redirect Arbeitsbereiche > AB V
  

Publikationen des Arbeitsbereichs V

 

Publikationen Christian Deutscher

Herausgeberschaften

Deutscher, C.; Hovemann, G; Pawlowski, T.; Thieme, L. (2016): Handbuch Sportökonomik; Hofmann-Verlag: Schorndorf.

Publikationen in referierten Fachzeitschriften

Schneemann, S.; Deutscher, C. (2016): The Impact of Intermediate Information on Effort: Empirical Evidence. Economic Inquiry (forthcoming).

Deutscher, C.; Gürtler, O.; Prinz, J., Weimar, D. (2016): The Payoff to Consistency in Performance. Economic Inquiry (forthcoming).

Deutscher, C.; Büschemann, A. (2016) Does consistency pay off financially? Evidence from the Bundesliga. Journal of Sports Economics 17, 27-43.

Deutscher, C.; Schneemann, S. (2015) The Impact of Intermediate Information on Sabotage in Tournaments with Heterogeneous Contestants. Managerial and Decision Economics; DOI: 10.1002/mde.2771.

Berri, D.; Deutscher, C. Galetti, A. (2015): Born in the USA: National Origin Effects on Time Allocation in US and Spanish Professional Basketball. National Institute Economic Review 232; R41-R50.

Eggert, A.; Thiesbrummel, C.; Deutscher, C. (2015): Can service innovations substitute or complement product innovations? The case of German industrial firms. Industrial Marketing Management 45; 173-183.

Deutscher, C. (2015): No Referee Bias in the NBA - New Evidence with Leagues' Assessment Information. Journal of Sports Analytics 1; 91-96

Eggert, A.; Thiesbrummel, C.; Deutscher, C. (2014): Differential effects of product and Service innovations on the financial performance of industrial firms. Journal of Business Market Management 7; 380-405.

Deutscher, C.; Frick, B.; Gürtler, O.; Prinz, J. (2013): Sabotage in Tournaments with Heterogeneous Contestants: Empirical Evidence from the Soccer Pitch. Scandinavian Journal of Economics 115; 1138-1157.

Wicker, P.; Prinz, J.; Weimar, D.; Deutscher, C.; Upmann, T. (2013): No Pain, No Gain: Effort and Productivity in Professional Soccer. International Journal of Sport Finance 8; 124-139.

Deutscher, C.; Frick, B.; Prinz, J. (2013): Performance under Pressure: Estimating the Returns to Mental Strength in Professional Basketball. European Sport Management Quarterly 13; 216-231.

Prinz, J.; Weimar, D.; Deutscher, C. (2012): Popularity kills the Talentstar? Einflussfaktoren auf Superstargehälter in der NBA. Zeitschrift für Betriebswirtschaft (ZfB) 82; 789-806.

Büschemann, A.; Deutscher, C. (2011): Did the 2005 Collective Bargaining Agreement Really Improve Team Efficiency in the NHL? International Journal of Sport Finance 6; 204-221.

Deutscher, C. (2011): Productivity and New Audiences: Empirical Evidence from Professional Basketball. Journal of Sports Economics 12; 391-403.

Deutscher, C. (2009): The Payoff to Leadership in Teams: Journal of Sports Economics 10; 429-438.

Monographien

Deutscher, C. (2010): The Impact of Leadership Skills, Social Pressure and Sabotage Behavior on Individual Income and the Performance of Teams (Dissertation); Paderborn: Online-Publikation.

Referierte Buchbeiträge

Deutscher, C.; Schneemann, S. (2016): The Effect of 'Stars' on Attendance - NHL-Players in the German and Czech Hockey League, in: Frick, B (Hg.): Breaking the Ice: The Economics of Hockey, forthcoming.

Battré, C.; Coates, D. ; Deutscher, C. (2012): Does Violence in Professional Hockey Pay?: Cross Country Evidence from Three Leagues, in: Jewell,T. (eds): Violence and Agression in Sporting Contests: Sports Economics, Management, and Policy, Oxford University Press 2012, Volume 4, Part 2, 47-63.

Simmons, R.; Deutscher, C. (2011): The Economics of the World Cup, in: Kahane, L.; Shmanske, S. (Hg.): The Oxford Handbook of Sports Economics. Oxford University Press, 449-469.

Beiträge in referierten Konferenzbänden

Eggert, A.; Thiesbrummel, C.; Deutscher, C. (2013): Exploring differential effects of product and service innovations on industrial firms' performance, in: 2013 AMA Winter Marketing Educators' Conference Proceedings, Las Vegas.

Deutscher, C.; Prinz, J.; Weimar, D. (2011): Einkommensdeterminanten von Spitzensportlern - Eine Superstar-Ökonomische Untersuchung unter direkter Berücksichtigung von Netzwerkeffekten, in: Arbeitskreis Sportökonomie e.V. (Hrsg.): Ökonomie der Sportspiele - Symposiumsband der Jahrestagung 2011, Hofmann, 2012, 113-132.

Neue Manuskripte

Büschemann, A.; Deutscher, C. (2016): The Trade-Off between Scoring and Competitive Balance in Basketball. Dimant, E.; Deutscher, C. (2016): Economics of Corruption in Sports - The Special Case of Doping. Edmond J. Safra Working Papers; Harvard University. Decker, R.; Deutscher, C.; Weimar, D. (2016): Beziehung zwischen impulsivem Kaufverhalten und der Art von Gütern.

Deutscher, C.; Weimar, D. (2016): Talent vs. Popularity. What shapes Salaries in Professional Basketball? Deutscher, C; Frick, B. (2016): Entlohnung von Führungsqualitäten im professionellen Teamsport - eine empirische Untersuchung anhand der 1. Fußballbundesliga.


Publikationen Sandra Schneemann

Muehlheusser, G., Schneemann, S. and Sliwka, D. (2016), The Impact of Managerial Change on Performance: The Role of Team Heterogeneity. Economic Inquiry, 54: 1128-1149. doi:10.1111/ecin.12285.

Schneemann, S. and Deutscher, C. (2016), Intermediate Information, Loss Aversion and Effort: Empirical Evidence. Economic Inquiry (forthcoming).

Muehlheusser, G., Schneemann, S., Sliwka, D. and N. Wallmeier (2016), The Contribution of Managers to Organizational Success: Evidence from German Soccer. Journal of Sports Economics (forthcoming).

Deutscher, C., and Schneemann, S. (2015), The Impact of Intermediate Information on Sabotage in Tournaments with Heterogeneous Contestants. Managerial and Decision Economics, doi: 10.1002/mde.2771 (preliminary Online Version).


Publikationen Stefan Pfaff

Pfaff, S. (2005), Erlebnisorientierung in der Fußballbundesliga, 2. Aufl., Göttingen 2005.

Pfaff, S. (2003): Die erlebnisorientierten Sportbesuchervermarktung - eine Delphiuntersuchung, in: Leistungssport 2/2003, Frankfurt.

Pfaff, S. (2003): Erlebnismarketing für die Besucher von Sportveranstaltungen - Erlebnisstrategien und -instrumente am Beispiel Fußballbundesliga, Business Village Verlag, Göttingen.

Pfaff, S.: Erlebniswelt "Fußballstadion", in SPONSORS Nr. 1/2003.

Pfaff, S.: Der Besucher - das unbekannte Wesen?, in SPONSORS Nr. 2/2003.

Pfaff, S.: Anbieter als Freizeitdienstleister - das Management von Besuchererlebnissen, in SPONSORS Nr. 3/2003.

Pfaff, S. (2003): Erlebniswelt Fußball-Arena, in: Krüger/ Dreyer (2004): Sportmanagement - eine themenbezogene Einführung. Oldenbourg-Verlag. München.

Pfaff, S. (2003), Die Eventisierung des Spitzensports, in: Zeitschrift des ADHs, 2/2003.

Pfaff, S. (2002); Freizeitdienstleistung Sport. Neue Wege in der Vermarktung von Sportgroßveranstaltungen, in; Freyer, W. et al: Tourismus - Wirtschaft - Sport-Events, Dresden.

Pfaff, S. (2000): Erlebniswelt Arena - Zur Vermarktung moderner Sportveranstaltungsstätten, Hamburg.