Universität Bielefeld

© Universität Bielefeld

Betriebswirtschaftslehre
insb. Marketing

Professor Dr. Reinhold Decker

Kontaktdaten

E-Mail:
Telefon:
Fax:
Telefon Sekretariat:
Büro:

rdecker@uni-bielefeld.de
+49 521 106-3936
+49 521 106-156913
+49 521 106-6913
UHG U9-144 , Lage-/Raumplan

Forschungsinteressen (in alphabetischer Ordnung)

Abgeschlossene Forschungsschwerpunkte

Auszeichnungen

  • Gewinner, Emerald Highly Commended Award 2006 für den Beitrag “An Internet-Based Approach to Environmental Scanning in Marketing Planning”, Marketing Intelligence & Planning, Vol. 23, No. 2, 2005 (mit R. Wagner und S. Scholz).
  • Finalist, IJRM Best Paper Award 2011 für den Beitrag “Estimating Aggregate Consumer Preferences from Online Product Reviews”, International Journal of Research in Marketing, Vol. 27, No. 4, 2010, 293-307 (mit M. Trusov).
  • Marketing Science Institute Research Grant Award für “Communication and Branding in a Digital Era”, Research Competition 2011 (mit M. Trusov).
  • Best Paper Award für "Analyzing Online Consumer Reviews – Some Remarks on Consistency", Proceedings of the Australian New Zealand Marketing Conference 2012 (mit D. Schindler).
  • Best Paper Award für "An empirical investigation of brand extensions influence on parent brand image using Brand Concept Maps", Proceedings of the Australian New Zealand Marketing Conference 2014 (mit P. Kottemann und A. Hörmeyer).
  • Finalist, IJRM Best Paper Award 2018 für den Beitrag "Extracting brand information from social networks: Integrating image, text, and social tagging data", International Journal of Research in Marketing, Vol. 35, No. 4, 2018, 538-556 (mit A. Plumeyer, D. Boeger und J. Klostermann).

Prof. Dr. Reinhold Decker