Universität Bielefeld

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Sara Hiller, M.Sc.

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Universität Bielefeld
Fakultät für Psychologie und Sportwissenschaft
Abteilung für Psychologie
Postfach 10 01 31
D-33501 Bielefeld
Arbeitseinheit: 13: Bildungspsychologie (Educational Psychology)
Raum / Room : U4-224
Telefon / Phone: (0521) 106 - 3100
Fax: (0521) 106 - 67274
Email:
Lehrangebot: courses

student consulting hours: by appointment only

research interests

  • fostering example-based learning
  • prompting organization processes in example-based learning
  • developmental support for children and adolescents

Vita

since 10/2018: Research Assistant at Educational Psychology, Bielefeld University, Department of Psychology
since 10/2017: Post-graduate training as Child and Youth Psychotherapist at Mental Health Research and Treatment Center (MHRTC), Faculty of Psychology, Ruhr-University Bochum
10/2016 - 09/2017 & 10/2012 - 09/2015: Departmental Teaching Staff at Educational Psychology, Bielefeld University, Department of Psychology
10/2015 - 09/2016: Research Fellow at project "Förderung des Lernens aus einführenden Erklärungen durch spezifische Relevanzinstruktionen", funded by the German Research Foundation (DFG) under supervision of Dr. Julian Roelle at Educational Psychology, Bielefeld University, Department of Psychology
09/2012: Master of Science in Psychology at Bielefeld University
03/2012 - 09/2012: Student Assistant at Educational Psychology, Bielefeld University, Department of Psychology
09/2010: Bachelor of Science in Psychology at Bielefeld University
01/2009 - 09/2012: Academic Counselor for student advising and counselling at Department of Psychology, Bielefeld University

Publications

Roelle, J., Hiller, S., Berthold, K., & Rumann, S. (in press). Example-based learning: The benefits of prompting organization before providing examples. Learning and Instruction.

Conference Contributions

2017

Hiller, S., Rumann, S., Berthold, K., & Roelle, J. (2017, September). Beispielbasiertes Lernen: Der Nutzen von Closed-Book Selbsterklärungsprompts. In J. Roelle and T. Enders (Chair) Alles auf Abruf? Der Nutzen von Gedächtnisabruf beim Lernen komplexer Inhalte. Vortrag auf der gemeinsamen Tagung der Fachgruppen Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie (PAEPSY), Münster, Germany.

Hiller, S., Roelle, J., Berthold, K., & Rumann, S. (2017, August). Fostering learning from examples by prompting organization processes.In J. Roelle (Chair), How to optimize example-based learning? Symposium presentation at the 17th Biennal Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), Tampere, Finland.

2016

Hiller, S., Roelle, J. & Berthold, K. (2016, September). Die Rolle der Grundlagenverarbeitung für den Nutzen beispielbasierten Lernens. In J. Roelle (Chair), Wie kann die Effektivität beispielbasierten Lernens optimiert werden? Arbeitsgruppe auf dem 50. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs), Leipzig, Deutschland.

Hiller, S., Roelle, J., & Berthold, K. (2016, August). How to foster the effectiveness of example-based learning. Paper presentation at the EARLI SIG 6 & 7 Conference, Dijon, France.

Hiller, S., Roelle, J. & Berthold, K. (2016, März). Wie kann die Effektivität beispielbasierten Lernens gesteigert werden? Vortrag auf der 4. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Berlin, Deutschland.