• SFB-TRR 212

New book by Norbert Sachser

Book cover
© Cambridge University Press

Much Like Us - Norbert Sachser gives fascinating insights into the inner life of animals and shows what we know today about their thoughts, feelings and behaviour. He also encourages us to be thoughtful and to question our own prejudices.

Ganz wie wir - Norbert Sachser gibt faszinierende Einblicke in das Innenleben der Tiere und zeigt, was wir heute über ihre Gedanken, Gefühle und ihr Verhalten wissen. Außerdem regt er zum Nachdenken an und zum Hinterfragen unsere eigenen Vorurteile.

Pia interviewed by Kanal 21

fire salamander
© Pia Oswald

Ein großartiges Interview von Pia auf Kanal 21 über ihre Doktorarbeit und die Software "Amphibian and Reptile Wildbook". Sehen Sie sich das Video auf YouTube an, Zeitfenster 19:58-23:11.

A marvellous interview by Pia on Kanal 21 about her PhD thesis and the software "Amphibian and Reptile Wildbook".

Check out the video on YouTube, time slot 19:58-23:11.

Tierisch individuell on YouTube

Ausstellung: Tierisch individuell - Wie Tiere mit ihrer Umwelt umgehen

Bekommen Sie hier einen ersten Eindruck über die Ausstellung und welche spannenden Themen Sie erwarten. Wo Sie sie zur Zeit besichtigen können sehen Sie auf der Ausstellungs-Homepage.

Exhibition: Tierisch individuell - How animals deal with their environment

Get a first impression of the exhibition and which exciting topics expect you. Check out where you currently can visit the exhibition on the exhibition homepage.

YouTube talk with Norbert Sachser

Was Tiere fühlen & was sie stresst

Prof. Dr. Norbert Sachser spricht darüber, wie sich unser Blick auf Tiere in den letzten Jahrzehnten verändert hat.

What animals feel & what stresses them

Prof. Dr. Norbert Sachser talks about how our view of animals has changed in recent decades.

Der Mensch im Tier

book cover