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Weitere Publikationen

Hoon, C. (2014). Too Taboo to Change: How Actors Adress and Respond to Taboo-Breaking Issues. Schmalenbach Business Review, 66, 43-72.

Hoon, C. & Jacobs, C.D. (2014). Beyond belief: Strategic taboos and organizational identity in strategic agenda setting. Strategic Organization,12(4) 244-273.

Ridder, H-G., Hoon, C., & Baluch, A.M. (2014). Entering a Dialogue: Positioning Case Study Findings towards Theory. British Journal of Management, 25(2), 373-387.

Hoon, C. (2013). Meta-Synthesis of Qualitative Case Studies: An Approach to Theory Building. Organizational Research Methods, 16, 522-556. 

Ridder, H.-G. & Hoon, C. (2012). Führung in Teams: "Geteilte Führung" als Beitrag zum Führungsprozess. In: H. Bruch, S. Krummaker & B. Vogel, (Eds.), Leadership - Best Practices und Trends, (2. rev. ed) (pp. 157-164), Wiesbaden: Springer.

Ridder, H.-G. & Hoon, C. (2010). Strategieprozesse im Personalmanagement öffentlicher Dienste. In R. Koch & P. Conrad (Eds.). New Public Service: Öffentlicher Dienst als Motor der Staats- und Verwaltungsmodernisierung (pp. 85-107), Wiesbaden: Springer.

Ridder, H-G., Hoon, C., & Baluch, A. M. (2009). The 'Hows' of Dynamic Capabilities: Underlying Processes and their Drivers. In Academy of Management Proceedings: "Best Papers" Proceedings (pp. 1-6). Academy of Management.

Hoon, C. & Krummaker, S. (2009). The Quest for Relevance: Management Research that Matters to Academics and Practitioners. In A. G. Scherer, I. M. Kaufmann, M. Patzer (Eds.). Methoden in der Betriebswirtschaftlehre. Tagungsband der Kommission Wissenschaftstheorie 2008. Wiesbaden: Gabler.

Ridder, H.-G., Hoon, C., & McCandless, A. (2009). The Theoretical Contribution of Case Study Research to the Field of Strategy and Management. Research methodology in strategy and management, 5, 137-175.

Ridder, H.-G. & Hoon, C. (2009). Introduction to the Special Issue: Qualitative Methods in Research on Human Resource Management. Schwerpunktheft der Zeitschrift für Personalforschung, 23(2), 93-93.

Ridder. H.-G., Bruns, H.-J., Hoon, C., & Piening, E.P. (2007). Individuelles Wissen, organisationale Wissensbasen und Innovation. In E. Barthel, J. Erpenbeck, J. Hasebrook, O. Zawacki-Richter (Eds.). Kompetenzkapital heute - Wege zum Integrierten Kompetenzmanagement (pp.163-192), Frankfurt/Main: Frankfurt School Verlag.

Hoon, C. (2007). Committees as strategic practice: The role of strategic conversation in a public administration. Human Relation, 60(6), 921-952.

Ridder, H.-G. & Hoon, C. (2006). Führung in Teams: "Geteilte Führung" als Beitrag zum Führungsprozess. In H. Bruch, S. Krummaker, Vogel, B. (Eds.), Leadership - Best Practices und Trends (pp. 157-165), Wiesbaden: Springer.

Ridder, H.-G., Bruns, H.-J., & Hoon, C. (2005). Innovationsbereitschaft und Innovationskompetenz. Entwicklungslinien, Forschungsfelder und ein Prozessmodell. In Arbeitsgemeinschaft Betriebliche Weiterbildungsforschung e.V. (Eds.) (pp. 13-68), Münster: Kompetenzentwicklung.

Ridder, H.-G. & Hoon, C. (2004). Strategische Personalentwicklung in der Universitätsverwaltung. Eine Fallstudie. In S. Laske, T. Scheytt, C. Meister-Scheytt (Eds.). Personalentwicklung und universitärer Wandel (3. ed) (pp. 379-397), München: Mering.

Hoon, C. (2003). Einführung von Personalentwicklung in einer Hochschulverwaltung? Eine empirische Untersuchung. In v. D. Eckardstein, H.-G. Ridder (Eds.). Personalmanagement als Gestaltungsaufgabe im Nonprofit und Public Management (pp. 225-250), München: Mering.

Ridder, H.-G. & Hoon, C. (2003). Personalmanagement öffentlicher Dienste. In R. Koch & P. Conrad (Eds.). New Public Service: Öffentlicher Dienst als Motor der Staats- und Verwaltungsmodernisierung (pp. 37-59), Wiesbaden: Springer.

Hoon, C. (2002). Strategieprozesse in öffentlichen Verwaltungen. Erste Ergebnisse einer empirischen Untersuchung. Verwaltung & Management, 8(4), 221-227.

Ridder, H.-G. & Hoon, C. (2001). Strategisches Personalmanagement in der öffentlichen Verwaltung. Verwaltung & Management, 7(2), 76-83. 

Hoon, C. & Tappe, J. (2001). Führung in Veränderungsprozessen. Führungskräfteschulung in der Verwaltung der Universität Hannover. VOP, 12, 33-35.


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