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    © Universität Bielefeld

Dr. Oliver Michler

Ehem. Dissertant

Universität Bielefeld
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften

Universitätsstr. 25
D-33615 Bielefeld, Deutschland


10/2008 - 09/2011

Bachelor-Studium der Wirtschaftswissenschaften an der Technischen Universität Dortmund

08/2012 - 12/2012 Business Administration an der Hawai'i Pacific University, USA (Auslandsstudium)
10/2011 - 09/2013 Master-Studium der Wirtschaftswissenschaften an der Technischen Universität Dortmund
Seit 05/2018 Externer Doktorand zum Thema „Adoption smarter Produkte“ an der Universität Bielefeld, Fakultät für Wirtschaftswissenschaften

Intelligente Produkte, Produktadoption, Marktdurchdringung, Vertrauensbildung

Zeitschriftenaufsätze

Michler O., Decker R., Stummer C. (2020) To trust or not to trust smart consumer products: A literature review of trust-building factors. Management Review Quarterly, 70 (3), 391-420

Sammelbandbeiträge

Michler O., Stummer C., Decker R. (2022) Can the GDPR allay privacy concerns towards smart products? The effect of a compliance seal on perceived data security, trust, and intention to use. In: Kö A., Francesconi E., Kotsis G., Tjoa A.M., Khalil I. (Hrsg.) Proceedings of the International Conference on Electronic Government and the Information Systems Perspective (EGOVIS). Lecture Notes in Computer Science, Vol. 13429. Springer, 77-91

Vorträge

Michler O., Stummer C., Decker R. (2022) Can the GDPR allay privacy concerns towards smart products? The effect of a compliance seal on perceived data security, trust, and intention to use. International Conference on Electronic Government and the Information Systems Perspective (EGOVIS), Vienna, Austria, Aug. 22-24

Arbeitspapiere

Michler O., Decker R. (2022) Benefit from synergies: Analysing the relationship between general and specific trust-building factors for smart products.


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